Nieuws gefilterd op niets

Advies informateur: CDA - GroenLinks - VVD - ChristenUnie

GroenLinks is verheugd dat er een stap is gezet in het formatieproces. Er is een keuze gemaakt welke partijen gaan formeren. Maandagavond is er een openbare duiding, waar iedere Houtenaar welkom is.

Daarna zullen wij ook onze leden verder informeren. Natuurlijk zal het ook onderwerp van gesprek zijn op onze ALV op 26 april.

GroenLinks en CDA verkennen verder

Het onderhandelteam van GroenLinks Houten

Dankzij de verkiezingswinst van GroenLinks (van 2 naar 5 zetels), trekt GroenLinks samen met het CDA de coalitie-besprekingen.

Op 3, 5 en 11 april hebben de onderhandelaars van CDA, GroenLinks en ITH verkennende gesprekken met elkaar gevoerd. Wij startten gedrieën om recht te doen aan de verkiezingsuitslag en omdat alle partijen ons hiertoe hadden geadviseerd. De verkenning heeft in een open sfeer, op constructieve wijze en met onderling respect plaatsgevonden.

Donderdagavond, 12 april 2018, heeft de informateur in een openbare bijeenkomst op het gemeentehuis verslag gedaan van de uitkomst van deze verkenning. De bijeenkomst is terug te zien op https://houten.notubiz.nl/

GroenLinks betreurt anti-moskee spandoeken

Gisterochtend zijn er spandoeken bij het gemeentehuis in Houten opgehangen met leuzen als "islam is terreur". De actie lijkt geclaimd door de landelijke groep "Rechts in verzet". GroenLinks veroordeelt deze actie.

GroenLinks doet graag mee in een college

GroenLinks heeft 21 maart een fantastische uitslag behaald, ook in Houten. We groeiden van 2 naar maar liefst 5 zetels. Op 29 maart zijn alle raadsleden geinstalleerd. Voor GroenLinks zijn dit Hilde de Groot, David Jimmink, Marja Damman, Tijm Corporaal en Dick Veldkamp.

Verkiezingsuitslag: van 2 naar 5 zetels!

Afgelopen woensdagavond keken bestuur, fractie en campagneteam van GroenLinks uitzinnig van vreugde naar het almaar stijgende aantal stemmen. Op 23 maart is de verkiezingsuitslag definitief gemaakt en kan GroenLinks Houten rekenen op 5 zetels!

21 maart 2018: Gemeenteraadsverkiezingen!

Op 21 maart kunnen we stemmen. Met uw stem heeft u invloed. Invloed op 33% van de Nederlandse CO2 uitstoot. Invloed op welke zorg onze inwoners krijgen. En invloed op waar in Houten welke woningen worden gebouwd.

Wilt u weten waar GroenLinks Houten voor staat? Lees dan hier de samenvatting in 10 punten van ons verkiezingsprogramma.

Het hele verkiezingsprogramma vindt u hier.

Verandering begint hier. Stem op 21 maart GroenLinks.