Nieuws over iedereen

GroenLinks verkiezingsprogramma 2018

Verkiezingsprogramma

In maart 2018 kiezen we een nieuwe gemeenteraad. GroenLinks presenteert trots haar verkiezingsprogramma. U kunt het hier lezen. Zoals u van ons mag verwachten is het GroenLinks programma voor Houten zowel Groen als Links. Het programma bevat een tien-punten-plan, waarin we onze belangrijkste onderwerpen weergeven waaronder de zorg, duurzaamheid, armoedebestrijding, mobiliteit, extra groen en burgerparticipatie. Heeft u vragen of opmerkingen, mail onze fractievoorzitter Hilde de Groot op hdegroot@groenlinks.nl

Wilt u meer weten? Lees ons volledige programma of mail Hilde de Groot hdegroot@groenlinks.nl

Schriftelijke vragen kinderpardon

Op 15 januari 2018 heeft GroenLinks vier vragen aan het college gesteld over kinderen die dreigen uitgezet te worden naar een ander land. De antwoorden zijn hier te vinden.  We verzochten het college om Houten aan te sluiten bij de actie “”Ze-zijn-al=thuis”, een initiatief die probeert een wet voor elkaar te krijgen waardoor alle in Nederland gewortelde kinderen een verblijfsstatus krijgen.

GroenLinks wil Schoneveld behouden

Al sinds oktober houdt het kapotte dak van cultuurhuis Schoneveld de gemoederen bezig. Deze week oordeelde het college dat een definitief besluit pas na de verkiezingen genomen zal worden. Door een constructiefout en een failliete aannemer, moet de gemeente zélf voor de kosten opdraaien van de reparatie.