Nieuws over David Jimmink

GroenLinks verwelkomt raadslid David Jimmink

Op 13 oktober is David Jimmink geïnstalleerd als gemeenteraadslid. Hij volgt hiermee Tijm Corporaal op. Dit was een maand eerder dan verwacht. De reden voor vervroegde installatie was dat er een ingelaste raadsvergadering was vanwege de doorgeschoven agenda van de week ervoor, toen het debat bepaald werd door de vluchtelingenkwestie.

We zijn blij dat de fractie zo snel weer op volle kracht vooruit kan. Welkom David!

Tijm Corporaal verlaat de politiek

Tijm Corporaal

Kort na het zomerreces gaf fractievoorzitter Tijm Corporaal aan de politiek te gaan verlaten. De fractie en het bestuur van GroenLinks Houten vinden het erg jammer dat Tijm met actieve politiek stopt, maar hebben begrip voor zijn beslissing. Met het vertrek van Tijm verliest de politiek van Houten een gedreven en kleurrijk persoon, die volop energie bouwde aan een groene en sociale toekomst van Houten. Tijm neemt nog deel aan de de raadsvergadering van 6 oktober a.s. Aan het einde van de vergadering zal hij afscheid nemen van de collega-raadsleden en de politiek verlaten.

Dierenwelzijn in de knel in Houten

Een ooievaarspaal plaatsen in het leefgebied van beschermde poelkikkers, middenin het broedseizoen bomen kappen waar ransuilen in nestelen, in de broedtijd vuurwerk afsteken in een natuurgebied. Drie recente voorvallen die twijfels doen rijzen over de ecologische kennis bij de gemeente Houten. De fractie van GroenLinks pleit bij het college van B en W voor meer bewustzijn als het gaat om dierenwelzijn en de uitvoering van het bijbehorende beleid. De drie recente “missers” op dit gebied waren voor onze fractieleden Hilde de Groot en David Jimmink aanleiding om scherpe vragen te stellen.

David Jimmink verlaat raad, blijft commissielid

David Jimmink

Afgelopen dinsdag nam David Jimmink afscheid als raadslid. We zijn blij dat hij wel commissielid blijft. In zijn afscheidsspeech in de raadsvergadering stond hij uitgebreid stil bij het belang van cultuur. Jimmink: "Het gaat niet om of de begroting klopt maar Houten daarna de saaiste stad van de provincie is".

Lees hier zijn afscheidsspeech

GroenLinks Houten van start met vijfkoppige fractie

Het was op het laatste moment nog even spannend maar de uitslag staat nu echt vast: GroenLinks gaat de komende jaren een tweestemmig maar harmonieus groen en sociaal geluid laten horen in de raadszaal. Wij feliciteren Tijm Corporaal en Hilde de Groot van harte met hun verkiezing tot raadslid, en David Jimmink, Willy van der Luit en Dick Veldkamp met hun commissielidmaatschap. Veel succes met jullie taak als volksvertegenwoordiger.