Nieuws over Hilde de Groot

Informatie-avonden Windpark Goyerbrug

In november waren er drie informatie-avonden over Windpark Goyerbrug: één in Schalkwijk, één in ‘t Goy en één in Wijk bij Duurstede/Cothen. De gespreksavonden werden georganiseerd voor omwonenden binnen een straal van 2,5 km rond de plek waar de windmolens mogelijk komen. De gemeente verwacht op korte termijn een vergunningsaanvraag van een initiatiefnemer voor een windmolenpark bij de Goyerbrug.

Tijm Corporaal verlaat de politiek

Tijm Corporaal

Kort na het zomerreces gaf fractievoorzitter Tijm Corporaal aan de politiek te gaan verlaten. De fractie en het bestuur van GroenLinks Houten vinden het erg jammer dat Tijm met actieve politiek stopt, maar hebben begrip voor zijn beslissing. Met het vertrek van Tijm verliest de politiek van Houten een gedreven en kleurrijk persoon, die volop energie bouwde aan een groene en sociale toekomst van Houten. Tijm neemt nog deel aan de de raadsvergadering van 6 oktober a.s. Aan het einde van de vergadering zal hij afscheid nemen van de collega-raadsleden en de politiek verlaten.

GroenLinks zet dierenwelzijn op de kaart

De GroenLinks motie die het dierenwelzijnsbeleid in Houten een nieuwe impuls zal geven, is tijdens de Raadsvergadering van 9 juni met een grote meerderheid aangenomen. We wisten een flink aantal mede-ondertekenaars te verzamelen. Alleen de VVD stemde tegen.

Hilde de Groot bij HoutenFM

Ons raadslid Hilde de Groot was woensdagavond 27 mei de hoofdgast in het programma 'Daar Hou Ik U Aan' van Omroep Houten. Ze besprak de achtergronden bij het nieuws en vertelde ook meer over zichzelf.

Beluister de uitzending

Dierenwelzijn in de knel in Houten

Een ooievaarspaal plaatsen in het leefgebied van beschermde poelkikkers, middenin het broedseizoen bomen kappen waar ransuilen in nestelen, in de broedtijd vuurwerk afsteken in een natuurgebied. Drie recente voorvallen die twijfels doen rijzen over de ecologische kennis bij de gemeente Houten. De fractie van GroenLinks pleit bij het college van B en W voor meer bewustzijn als het gaat om dierenwelzijn en de uitvoering van het bijbehorende beleid. De drie recente “missers” op dit gebied waren voor onze fractieleden Hilde de Groot en David Jimmink aanleiding om scherpe vragen te stellen.