Nieuws van iedereen

Hilde de Groot unaniem gekozen tot lijsttrekker

Nieuwe namen en bekende gezichten op kieslijst GroenLinks Houten

Op 9 november 2017 stelden de leden van GroenLinks Houten de kandidatenlijst vast voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. De leden kozen Hilde de Groot unaniem tot lijsttrekker.

Raadsbehandeling Begroting 2018 succes!

Op 7 november vond de behandeling van de Begroting 2018 van de Gemeente Houten plaats, de laatste begroting voor de verkiezingen. GroenLinks vond dat deze begroting ambitieuzer kon op het gebied van duurzaamheid en opkomen voor de zwakkeren.

Succes met unaniem aangenomen moties!

10 oktober stond de mobiliteitsvisie voor het Eiland van Schalkwijk op de agenda. GroenLinks oogste succes met het unaniem aannemen van een motie voor het verbeteren van infrastructuur fietsvekeer en wandelaars in het gebied. Daarnaast werd ook een motie, die oproept beter te kijken naar fietsveiligheid en snelheidsremmende maatregelen, unaniem aanvaard.

Fort Honswijk: Houtense parel van cultuur en natuur

GroenLinks heeft onlangs vragen gesteld over de plannen met Fort Honswijk. We maken ons zorgen over de rol van de milieu-organisaties en de plek van natuur en de vleermuizen op het Fort. De plannen zijn nog in wording, maar het belooft groots te worden, iets wat Groenlinks onwenselijk vindt voor deze prachtige plek. Hier vindt u de antwoorden van het college. Wij vinden ze helaas nog wat onduidelijk, dus we zullen verder het gesprek blijven voeren.

Raadsverslag 19 september

GroenLinks wil duidelijkheid voor bewoners Tull en 't Waal
Op 19 september stond er een volle agenda klaar voor de gemeenteraad. Het eerste agendapunt betrof de installatie van ons nieuw commissielid Marja Damman! De fractie van GroenLinks is erg blij met deze versterking van het team.