Nieuws van David Jimmink

Tijm Corporaal verlaat de politiek

Tijm Corporaal

Kort na het zomerreces gaf fractievoorzitter Tijm Corporaal aan de politiek te gaan verlaten. De fractie en het bestuur van GroenLinks Houten vinden het erg jammer dat Tijm met actieve politiek stopt, maar hebben begrip voor zijn beslissing. Met het vertrek van Tijm verliest de politiek van Houten een gedreven en kleurrijk persoon, die volop energie bouwde aan een groene en sociale toekomst van Houten. Tijm neemt nog deel aan de de raadsvergadering van 6 oktober a.s. Aan het einde van de vergadering zal hij afscheid nemen van de collega-raadsleden en de politiek verlaten.

Sluitingstijden horeca

In de gemeenteraad van 27 november is gesproken over het vervroegen van de sluitingstijden van de horeca, als middel om het alcoholgebruik te verlagen. Onderstaand de bijdrage van David Jimmink en Aleid Groothoff.

GroenLinks komt met initiatiefvoorstel afdekken vrieskisten in supermarkt

In supermarkten gaat veel energie verloren doordat de kisten en kasten met gekoelde produkten niet allemaal afgedekt zijn. Twee leden van de GroenLinks-fractie in de gemeenteraad van Houten hebben een initiatiefvoorstel gemaakt. De leden David Jimmink en Andor van Dijk willen dat supermarkten hun kisten en kasten met gekoelde produkten afdekken, zodat de kou er beter in blijft.

Lees meer over het initiatiefvoorstel