Film- en debatavond Duurzaamheid

Op 4 maart organiseren Eetbaar Houten (onderdeel van TransitionTown Houten) en de Milieuwerkgroep Houten een film- en debatavond over duurzaamheid. Hilde de Groot, nummer 2 op onze kandidatenlijst, neemt deel aan het debat.

Hilde de Groot

De avond start met de vertoning van de film ‘Power to the people’. Een van de gevolgen van de crisis is dat er minder vertrouwen is in de multinationals. Er vinden verschuivingen plaats naar kleinere, sociale systemen. Van energievoorziening tot verzekering, het kan kleinschalig en lokaal. De sleutel is bewustwording en vertrouwen in lokale veerkracht.

Na de film volgt een discussie met Houtense politieke partijen. Wat willen zij bijdragen aan duurzaamheid en lokale veerkracht?

De avond maakt deel uit van een filmcyclus met drie documentaires. Op dinsdag 18 maart word de film 'Gaten in de markt' vertoond. Aanwezig zijn de RUILKRING HOUTEN lets go!, de Krachtfabriek en Thuisafgehaald als voorbeelden van lokale mogelijkheden. Dinsdag 1 april wordt de cyclus afgesloten met de film ‘Griekenland, een antwoord op de crisis’. Aanwezig zijn de BuurtKlaver en een intiatiefnemer van de Houtense Streekmarkt.

Kijk voor meer informatie op de website van de Milieu Werkgroep Houten.

Natuur- en Milieu Educatie Centrum
Keercamp 19