Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Te gast bij Omroep Houten

Op 4 juli was Tijm Corporaal samen met René Speksnijder (CU) te gast bij Omroep Houten. In het tweede uur van de politieke uitzending stond de Groene Agenda voor Houten centraal.

Er werd gesproken over de mogelijkheden om biodiversiteit te versterken, energie te besparen en duurzaam te handelen.

De uitzending kan beluisterd worden door hier te klikken.

2. Raadsvergadering 8 maart: Schalkwijkse bieb houdt hoop!

GroenLinks tekende mee met een succesvolle motie die het college oproept een goedkopere lokatie te vinden voor de Schalkwijkse bibliotheek, die anders gesloten zou worden. De vrijwilligers van de lokatie in Schalkwijk startten een petitie en benaderden de gemeenteraadsleden. Met succes, want een motie om de bieb open te houden werd door veel partijen ondersteund, waaronder natuurlijk ook GroenLinks. Wij hebben altijd tegen de forse bezuiniging gestemd. De bilbiotheek is een belangrijke schakel in geletterdheid, onderwijs en ontwikkeling van iedereen. GroenLinks heeft vanavond dus ook weer tegen het volledige voorstel van bezuinigingen gestemd.

3. Windmolendebat: Succesvolle motie herziene maatwerkvoorschriften

In de Raadsvergadering van 24 november is de motie van GroenLinks met een ruime meerderheid aangenomen! In de motie, die mede ingediend werd door CU en Fractie deLaat, pleitte GroenLinks voor nieuwe afspraken waarin nachtoverlast wordt geminimaliseerd en de windmolenproductie optimaler wordt.

4. Raadsleden bekijken uitvoering bomenbeleid

Op 20 mei was er een fietstocht voor raadsleden door Houten. De gemeente had dit georganiseerd  nav onze vragen over het bomenbeleid. De tocht voerde ons langs o.a. de Kleine Geer, Pelgrimsborch, het Plein en het Eikenlaantje. Er waren veel raadsleden op af gekomen, GroenLinks was blij met deze aandacht voor de Houtense bomen!

5. 111 meldingen van vuurwerkoverlast in Houten

Bij het meldpunt voor vuurwerkoverlast in Houten zijn 111 meldingen binnengekomen: 106 per mail en 5 per telefoon, veel meer dan voor de openstelling van het meldpunt werd verwacht. Voor GroenLinks is dit een belangrijk signaal dat vuurwerk door veel mensen uit de gemeente Houten een bron van overlast is. Het rapport dat is gemaakt naar aanleiding van deze meldingen is te vinden in de bijlage van dit bericht.

6. Economische mythes doorgeprikt

Mythes over werkgelegenheid, crisis en de publieke sector - en hoe het anders kan.

Op woensdag 13 april 2016 organiseren GroenLinks Houten en PvdA Houten een interactieve lezing, waarin publiciste Mirjam de Rijk mythen over wat goed zou zijn voor de economie ontrafelt.

7. VUURWERKVRIJE STRAAT? GroenLinks komt langs met een taart!

De jaarwisseling staat voor de deur. Een mooi feest voor iedereen! Steeds meer mensen in Nederland zijn voor een verbod op consumentenvuurwerk. Zover is het nog niet. Maar bent u groot voorstander van een Oud en Nieuw zonder vuurwerk? Wellicht kunt u dan samen met uw straat afspreken om dit jaar geen vuurwerk af te steken en uw straat uit te roepen tot vuurwerkvrije straat.

8. Verslag raadsvergadering 26 april

Op 26 april 2016 vond er een boeiende raadsvergadering plaats over:

1. Het niet vaststellen van het bestemingsplan Van Dort
    2. Het schetsontwerp Lekstroom Werkt 2020 – de contouren voor de regionale sociale dienst voor de toekomst
    3. Het rapport van de evaluatie over de brand aan de Herenweg (zomer 2015) - op verzoek van ITH
  9. Twee moties voor verbetering positie statushouders aangenomen

In de Raadsvergadering van 19 januari jl is de motie "Belangenbehartiging in Plan van Aanpak opvang en integratie Statushouders" van GroenLinks, meegetekend door de ChristenUnie, met een ruime meerderheid aangenomen. De motie verbetert de situatie van statushouders (vluchtelingen met een verblijfsvergunning) in Houten.

10. Anouk Siegenbeek van Heukelom over evaluatierapport van de windmolens

Anouk Siegenbeek van Heukelom, bestuursvoorzitter van GL Houten, sprak op 10 november jl. op persoonlijke titel in als inwoner van de wijk het Water tijdens het Ronde Tafel Gesprek over het evaluatierapport van de windmolens. Ze sprak over haar voorkeur voor windenergie om de klimaatverandering tegen te gaan, en over de last die ze niet heeft van de windmolens.