Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Record aantal meldingen op meldpunt vuurwerkoverlast

Het GroenLinks meldpunt voor vuurwerkoverlast heeft rond de jaarwisseling 142 meldingen binnengekregen. Dat is bijna het dubbele ten opzichte van de jaarwisseling 2017/2018.  Het algemene beeld komt overeen met het het landelijk beeld: de overlast lijkt dit jaar toegenomen.

2. Vuurwerk klachten? Meld het!

Vuurwerkoverlast

Meld vuurwerkoverlast!

Voor het vierde jaar op rij is vanaf vandaag een meldpunt voor vuurwerkoverlast geopend. Schade, overlast en gevaarlijke situaties door vuurwerk kunt u melden op vuurwerkoverlasthouten@gmail.com. Wij willen u vragen dit zo gedetailleerd als mogelijk te doen, indien u wil kunt u foto’s of video meesturen.

3. Jeroen Romijn geïnstalleerd als commissielid, Tjitte jongste stagiair én een update over de ingediende motie LHBTI+

De raadsvergadering van 11 december was in meerdere opzichten bijzonder voor GroenLinks.

Jeroen Romijn werd geïnstalleerd als nieuw commissielid. Daardoor bestaat de fractie nu uit vijf raadsleden en een commissielid.

Op de tribune zat die avond ook Tjitte Boersma, 14 jaar jong. Tjitte werd door de burgemeester speciaal welkom geheten. Hij was dan ook de jongste aanwezige in de raadszaal.

Tjitte woont in Houten en loopt zijn maatschappelijke stage voor het Oosterlicht College uit Nieuwegein bij de fractie van GroenLinks.

En er is een update over de ingediende motie LHBTI+

4. Informatie-avonden Windpark Goyerbrug

In november waren er drie informatie-avonden over Windpark Goyerbrug: één in Schalkwijk, één in ‘t Goy en één in Wijk bij Duurstede/Cothen. De gespreksavonden werden georganiseerd voor omwonenden binnen een straal van 2,5 km rond de plek waar de windmolens mogelijk komen. De gemeente verwacht op korte termijn een vergunningsaanvraag van een initiatiefnemer voor een windmolenpark bij de Goyerbrug.

5. Gespreksavonden Windpark Goyerbrug

De verwachting is dat voor het einde van 2018 de initiatiefnemer van Windpark Goyerbrug een aanvraag indient bij de gemeente voor een omgevingsvergunning. De planvorming voor Windpark Goyerburg is ruim tien jaar geleden gestart.

6. Agenda gemeenteraad

Op dinsdag 30 oktober spreken we in de gemeenteraad over twee onderwerpen. Eerst gaan we in gesprek over de jeugdhulp in Houten. In opdracht van de gemeenteraad heeft de Rekenkamer onderzoek gedaan naar de wijze waarop de gemeente verantwoording aflegt over het gevoerde beleid. Volgens de Rekenkamer is het nu de gemeente verantwoordelijk is geworden voor het leveren van Jeugdzorg voor de gemeenteraadsleden lastig om goed inzicht te krijgen in de wijze waarop de zorg wordt vormgegeven.