Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. De waarde van natuur

Hilde de Groot - Fractievoorzitter GroenLinks Houten

Het zal u niet verbazen dat ik als fractievoorzitter van GroenLinks van de natuur houd. Mijn man en ik zijn 'buiten' gaan wonen in 't Goy, om te kunnen genieten van het groen, de dieren en de seizoenen. Samen met mijn zoontje ben ik vaak buiten en maken we huisjes voor padden en egels. Ik breng hem zo de waarde van natuur bij.

Want voor mij en voor GroenLinks heeft natuur een eigen waarde. Gewoon, zoals het is. Daar hoeft geen geasfalteerd pad, bungalow of koffietentje bij. Natuur heeft een unieke waarde van zichzelf. Zonder deze toevoegingen blijft de natuur mooier en vindt er minder verstoring plaats. Natuur hoeft geen geld op te leveren.

2. Anouk Siegenbeek van Heukelom over evaluatierapport van de windmolens

Anouk Siegenbeek van Heukelom, bestuursvoorzitter van GL Houten, sprak op 10 november jl. op persoonlijke titel in als inwoner van de wijk het Water tijdens het Ronde Tafel Gesprek over het evaluatierapport van de windmolens. Ze sprak over haar voorkeur voor windenergie om de klimaatverandering tegen te gaan, en over de last die ze niet heeft van de windmolens.

3. Windmolendebat: Succesvolle motie herziene maatwerkvoorschriften

In de Raadsvergadering van 24 november is de motie van GroenLinks met een ruime meerderheid aangenomen! In de motie, die mede ingediend werd door CU en Fractie deLaat, pleitte GroenLinks voor nieuwe afspraken waarin nachtoverlast wordt geminimaliseerd en de windmolenproductie optimaler wordt.

4. VUURWERKVRIJE STRAAT? GroenLinks komt langs met een taart!

De jaarwisseling staat voor de deur. Een mooi feest voor iedereen! Steeds meer mensen in Nederland zijn voor een verbod op consumentenvuurwerk. Zover is het nog niet. Maar bent u groot voorstander van een Oud en Nieuw zonder vuurwerk? Wellicht kunt u dan samen met uw straat afspreken om dit jaar geen vuurwerk af te steken en uw straat uit te roepen tot vuurwerkvrije straat.

5. MVO motie aangenomen!

In de laatste Raadsvergadering van het jaar stond een aantal belangrijke onderwerpen op de agenda. GroenLinks wist samen met de PVDA een succes te behalen door een motie over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) in de nieuwe Retailagenda te krijgen.  In deze Retailagenda wordt het beleid voor de Houtense detailhandel geregeld. Er stond eigenlijk nog niks in over MVO en dat is iets wat tegenwoordig toch écht standaard moet zijn.

6. 111 meldingen van vuurwerkoverlast in Houten

Bij het meldpunt voor vuurwerkoverlast in Houten zijn 111 meldingen binnengekomen: 106 per mail en 5 per telefoon, veel meer dan voor de openstelling van het meldpunt werd verwacht. Voor GroenLinks is dit een belangrijk signaal dat vuurwerk door veel mensen uit de gemeente Houten een bron van overlast is. Het rapport dat is gemaakt naar aanleiding van deze meldingen is te vinden in de bijlage van dit bericht.

7. Twee moties voor verbetering positie statushouders aangenomen

In de Raadsvergadering van 19 januari jl is de motie "Belangenbehartiging in Plan van Aanpak opvang en integratie Statushouders" van GroenLinks, meegetekend door de ChristenUnie, met een ruime meerderheid aangenomen. De motie verbetert de situatie van statushouders (vluchtelingen met een verblijfsvergunning) in Houten.