Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Advies informateur: CDA - GroenLinks - VVD - ChristenUnie

GroenLinks is verheugd dat er een stap is gezet in het formatieproces. Er is een keuze gemaakt welke partijen gaan formeren. Maandagavond is er een openbare duiding, waar iedere Houtenaar welkom is.

Daarna zullen wij ook onze leden verder informeren. Natuurlijk zal het ook onderwerp van gesprek zijn op onze ALV op 26 april.

2. GroenLinks ondertekent COC Regenboog stembusakkoord

Er is in Nederland al veel bereikt voor LHBTI’s, maar toch krijgen ze nog altijd te maken met geweld en discriminatie, en ‘homo’ is op school het meest gebruikte scheldwoord. Een proactieve rol van de gemeente op het gebied van LHBTI-emancipatie is van groot belang.

3. GroenLinks wil Schoneveld behouden

Al sinds oktober houdt het kapotte dak van cultuurhuis Schoneveld de gemoederen bezig. Deze week oordeelde het college dat een definitief besluit pas na de verkiezingen genomen zal worden. Door een constructiefout en een failliete aannemer, moet de gemeente zélf voor de kosten opdraaien van de reparatie.

4. Bouwplannen 't Goy: liever goedkopere woningen

Bron Gemeente Houten Startnotitie Woningbouw Tuurdijk ‘t Goy

GroenLinks was aanwezig bij het rondetafelgesprek over de startnotitie voor de bouwplannen aan de Tuurdijk in 't Goy. De startnotitie geeft de kaders weer, waarna de omwonenden met de gemeente en de projectontwikkelaar in gesprek kunnen over de precieze invulling. De gemeente heeft echter al best veel ingevuld en geeft dat ook toe.

5. Toekomst Fort Honswijk

De gemeente wil het prachtige Fort Honswijk gaan ontsluiten voor toeristen en gaat het voordragen als Unesco Werelderfgoed. Vanzelfsprekend zou ook GroenLinks graag zien dat deze "Parel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie" zorgvuldig gerestaureerd wordt en wordt opengesteld voor het publiek, zodat iedereen dit unieke stuk Nederlandse geschiedenis kan meebeleven. GroenLinks ziet de waarde van het fort en pleit voor ontwikkeling op een manier die de natuurwaarden (o.a. de unieke vleermuispopulatie), de culturele waarden (geen lelijke nieuwbouw op het fort) en de rust  om het fort (geen lawaaiige festivals en geen massatoerisme per auto) respecteert. Op dit moment ligt er helaas een Plan van Aanpak dat niet past bij deze uitgangspunten en tevens niet onderbouwd is.  Op basis hiervan kan de raad niet besluiten om het fort over te dragen.

6. De waarde van natuur

Hilde de Groot - Fractievoorzitter GroenLinks Houten

Het zal u niet verbazen dat ik als fractievoorzitter van GroenLinks van de natuur houd. Mijn man en ik zijn 'buiten' gaan wonen in 't Goy, om te kunnen genieten van het groen, de dieren en de seizoenen. Samen met mijn zoontje ben ik vaak buiten en maken we huisjes voor padden en egels. Ik breng hem zo de waarde van natuur bij.

Want voor mij en voor GroenLinks heeft natuur een eigen waarde. Gewoon, zoals het is. Daar hoeft geen geasfalteerd pad, bungalow of koffietentje bij. Natuur heeft een unieke waarde van zichzelf. Zonder deze toevoegingen blijft de natuur mooier en vindt er minder verstoring plaats. Natuur hoeft geen geld op te leveren.

7. Anouk Siegenbeek van Heukelom over evaluatierapport van de windmolens

Anouk Siegenbeek van Heukelom, bestuursvoorzitter van GL Houten, sprak op 10 november jl. op persoonlijke titel in als inwoner van de wijk het Water tijdens het Ronde Tafel Gesprek over het evaluatierapport van de windmolens. Ze sprak over haar voorkeur voor windenergie om de klimaatverandering tegen te gaan, en over de last die ze niet heeft van de windmolens.