campagne

In gesprek met kiezers

Woensdag 18 maart zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten en het waterschapsbestuur. Om kiezers de mogelijkheid te geven om in gesprek te raken met vertegenwoordigers van politieke partijen, vond zaterdag 14 maart op Het Rond een verkiezingsmarkt plaats. Uiteraard was ook GroenLinks daarbij aanwezig. Fractievoorzitter Tijm Corporaal op Twitter:

Alle partijen bedankt voor inzet vandaag. In vrijheid verkiezingen houden is niet vanzelfsprekend!

Kiesadvies Provinciale Statenverkiezingen 2015

Test jouw ambities voor een mooie, gezonde en schone provincie Utrecht! Wil jij je standpunten vergelijken met die van GroenLinks of één van de andere 14 partijen die mee doen met de Provinciale Statenverkiezingen op woensdag 18 maart? Kies dan één van onderstaande kieswijzers.

Ruim baan voor de fiets!

Op verschillende plekken in Houten verschenen vandaag nieuwe borden die de fietser voorrang geven. Met de borden vraagt GroenLinks extra aandacht om het gebruik van de fiets nog aantrekkelijker te maken. GroenLinks in de provincie Utrecht wil langs alle provinciale wegen vrijliggende fietsverbindingen en speciale snelfietsroutes tussen: Bodegraven-Woerden-Utrecht-Amersfoort; Vianen-Utrecht-Hilversum; Abcoude-Breukelen-Utrecht-Houten-Culemborg. Dit is een van de speerpunten uit het 5-puntenplan Ruim baan voor de fiets dat GroenLinks-partijleider Bram van Ojik zaterdag in Utrecht overhandigd kreeg van de provinciale lijsttrekker Mariëtte Pennarts.

Campagnestart met een glimlach

‘Voor jou komt de zon op’, ‘Omdat je bijzonder bent’ en ‘Je brengt me in vervoering’. Dat waren enkele van de opschriften op de speciale kaartjes die GroenLinks ter gelegenheid van Valentijnsdag, 14 februari uitdeelde. Een mooie aftrap van de verkiezingscampagne voor de Provinciale Staten, die bij menigeen een glimlach ontlokte.

Vanavond tussen 7&8 op de radio De Kracht van Houten, over de opschoondag as zat, ook in 't Goy!

op 25 maart 2014

Buurtenquête in Castellum

Houten Castellum 5 maart 2014

Woensdagmorgen 5 maart bezochten enkele actieve GroenLinksters Houten Castellum aan weerszijden van het station. Veel mensen waren niet thuis. De meeste mensen die we wel gesproken hebben in Piazza en Forum zijn over het algemeen tevreden met het wonen in Houten Castellum. Over een aantal onderwerpen liepen de meningen echter flink uiteen.

Lees meer over onze bevindingen

Abonneren op RSS - campagne