Dinsdag 8 november stond de begroting 2017 op de agenda. GroenLinks heeft gevraagd om meer ambitie en actie op het armoedebeleid, uitvoering van raadsbesluiten, opening van het buitenzwembad (bewonerspetitie) en duurzaamheid. Helaas wees de coalitie vrijwel alles van de oppositie af.

Zwembad
Het buitenzwembad is dichtgegaan door een bezuinogingsmaatregel vanuit de gemeente. De bewoners missen het echter wel en startten een petitie. Nav deze actie is een amendement opgesteld om het buitenzwembad weer open te stellen per 2017, en/of op z'n minst als harde eis neer te leggen bij de onderhandelingen met een nieuwe uitbater. Beide opties werd door het college weggestemd. Het CDA noemde de burgeractie niet zo belangrijk. GroenLinks vindt dat we naar elk burgerinitiatief moet luisteren.

Duurzaamheid
Hoewel we in Houten een enthousiaste wethouder hebben, mist GroenLinks op duurzaamheid samenhangend beleid. Ook vindt GroenLinks dat we achterlopen op simpele zaken als de deuren dichthouden door winkeliers in koude periodes. De wethouder is echter niet bereid hier iets aan te doen, waar GroenLinks vindt dat hij nu best eens meer druk kan gaan uitvoeren.

Armoedebeleid
Het armoedebeleid in Houten laat maar op zich wachten. We hebben de wethouder weer gevraagd om meer snelheid. De wethouder blijft aangeven dat het niet sneller kan. Om dit onderwerp meer aandacht te geven organiseren we 30 november een avond over armoede in Houten!