Kort na het zomerreces gaf fractievoorzitter Tijm Corporaal aan de politiek te gaan verlaten. De fractie en het bestuur van GroenLinks Houten vinden het erg jammer dat Tijm met actieve politiek stopt, maar hebben begrip voor zijn beslissing. Met het vertrek van Tijm verliest de politiek van Houten een gedreven en kleurrijk persoon, die volop energie bouwde aan een groene en sociale toekomst van Houten. Tijm neemt nog deel aan de de raadsvergadering van 6 oktober a.s. Aan het einde van de vergadering zal hij afscheid nemen van de collega-raadsleden en de politiek verlaten.

De reden van het vertrek van Tijm zijn persoonlijk van aard: de combinatie van zorg voor zijn kinderen, ondernemer zijn en politiek bleken niet met elkaar te verenigen. De afscheidsbrief die gestuurd is gestuurd aan de gemeenteraad en het College van B&W is te vinden in de bijlage.

Hilde de Groot volgt Tijm op als fractievoorzitter. De vrijkomende plek in de gemeenteraad wordt opgevuld door David Jimmink.